آشنایی با پکیج و نکات خرید آن
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

امروزه به دلیل سهولت دسترسی به گاز، اغلب افراد به استفاده از آبگرمکن‌های مرکزی دیواری روی آورده‌اند. استفاده از انواع سیستم‌های گرمایشی  همواره در زندگی امروز ما امری اجتناب ناپذیر بوده است که از این میان در برخی نقاط، گرمایش از طریق  موتورخانه مرکزی بسیار متداول تر بوده است اما به دلیل برخی مشکلات و ایرادات موجود در این سیستم، طراحان بر آن شدند تا پکیج‌های دیواری را طراحی کنند.

پکیج چیست؟

پکیج‌های دیواری در سال‌های اخیر جایگزین موتورخانه‌های مرکزی شده‌اند. این سیستم به علت اشغال فضای کمتر در ساختمان، مصرف انرژی کمتر، و استقلال مصرف انرژی برای هر واحد اداری و مسکونی، مورد استقبال گسترده‌ی مشتریان و مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

گفتنی است پکیج‌، در مقایسه با موتورخانه، هزینه نگهداری به‌مراتب کمتری داشته و ایمنی بالاتری نیز دارد. قیمت پکیج دیواری با توجه به ظرفیت و نوع سیستم گرمایشی، تعداد مبدل‌های حرارتی، و کشور سازنده، متفاوت بوده که برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ونداد تجهیز تماس بگیرید.

مزایای پکیج

محصولات بوتان

پکیج‌های نسل جدید کارکردی آرام و بدون صدا داشته و از ایمنی بالایی برخوردار هستند. این سیستم‌ها برای تأمین مداوم آب گرم مصرفی منازل و همچنین آب گرم فوری بسیار مناسب هستند. همچنین، این پکیج‌ها در مصرف انرژی هوشمندانه عمل می‌کنند.

یکی از نکات مثبت درباره پکیج این است که فضای بسیار کمی را در داخل خانه اشغال می‌کند. پکیج‌های دیواری راندمان حرارتی بالایی داشته و هزینه تعمیر و نگهداری به‌مراتب کمتری دارند.

یکی دیگر از نقاط قوت پکیج‌ها در مقایسه با موتورخانه مرکزی، استقلال مصرف انرژی، و بالطبع هزینه آن، برای هر واحد مسکونی، اداری، و تجاری است.

گفتنی است که پکیج‌های نسل جدید مجهز به سیستم عیب‌یاب الکترونیکی بوده و جهت تأمین هوای کافی احتراق، و خروج کامل دی‌اکسید کربن، از فن و دودکش دوجداره بهره می‌برند. این نوع پکیج‌ها از قابلیت برنامه‌ریزی عملکرد روزانه و هفتگی نیز برخوردار هستند.

 

انواع پکیج

پکیج‌ها را می‌توان در یک دسته‌بندی کلی به دو گروه پکیج‌های دیواری و پکیج‌های زمینی تقسیم کرد. در همین راستا، پکیج‌ها از نظر نوع سیستم حرارتی نیز به دو دسته‌ی تک مبدل و دو مبدل تقسیم می‌شوند.

پکیج‌هایی که دو مبدل حرارتی دارند، جریان آب گرم در آن‌ها پیوسته است. این سبب می‌شود رسوب کمتری در مبدل ایجاد گردد و در نتیجه آب گرم بیشتری تأمین شود.

علاوه بر این، از نظر نوع خروجی آلاینده‌ها نیز می‌توان پکیج‌ها را تقسیم‌بندی نمود. در این دسته‌بندی، پکیج‌ها به دو دسته‌ی فن‌دار و معمولی تقسیم می‌شوند. پکیج‌های فن‌دار از یک فن هوادهی در بخش اگزوز بهره می‌برند. این نوع پکیج‌ها بیشتر در مواقعی که پکیج در فضای باز نصب شود، و یا در حالتی که بیش از یک متر از دودکش پکیج به‌صورت افقی نصب‌ شده باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات مهم در خرید پکیج

 




:: برچسب‌ها: پکیج زمینی , پکیج دیواری , خرید پکیج , انواع پکیج ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: