نوشته شده توسط : حسین شجاعی

داشتن هوای مطبوع و خنک در گرمای فصل تابستان همواره یکی از چالش های انسان ها بوده است و از دیرباز تاکنون در صدد پیدا کردن راه حل مناسبی برای این مهم بوده اند. اختراع سرداب ها، بادگیرها و امثال آنها به عنوان اولین سیستم های خنک کننده ایران قدیم از جمله نخستین اقدامات تأسیساتی بوده است که شهره جهان بوده و هستند و به نوعی الهام بخش تکنولوژی امروز کولر آبی شده اند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاه هایی که با انرژی های متفاوت از جمله برق کار می کند، تأمین سرمایش محیط زندگی دیگر کار سختی نبوده و تنوع اختراعات و محصولات در این زمینه، حق انتخاب مصرف کنندگان را بسیار افزایش داده است. البته ناگفته نماند به همین نسبت سردرگمی هنگام انتخاب بهترین سیستم سرمایشی هم افزایش پیدا کرده است؛ چرا که علاوه بر کولر آبی که تقریباً یک سیستم قدیمی تر محسوب می شود، سیستم های سرمایشی رایج پرطرفدار دیگری هم در بازار وجود دارند. به طور مثال، می توان به کولر گازی و اسپلیت ، داکت اسپلیت ، پکیج یونیت های پشت بامی، هواسازها، زنت ها و مینی چیلر ها اشاره کرد که هر کدام با توجه به شرایط محیط مورد نظر و بودجه قابل استفاده هستند. در میان سیستم های ذکر شده،  کولر گازی و داکت اسپلیت  از محبوبیت نسبتاً قابل توجه بیشتری برخوردارند اما به طور کلی برای انتخاب سیستم مناسب، شرایط محیطی و موارد استفاده از سیستم خنک کننده، از مهمترین عواملی است که باید در کنار بازدهی و قیمت کولر گازی یا هر سیستم انتخابی دیگر به آن توجه شود.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت های کولر گازی و داکت اسپلیت و مشورت برای خرید، با کارشناسان فروش ونداد تجهیز تماس بگیرید.

 



:: برچسب‌ها: کولر گازی , داکت اسپلیت , وندادتجهیز , وندادتجهیز ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

برج خنک کننده فایبرگلاس چیست؟

یکی از تجهیزات مهم در حوزه صنعت تاسیسات ساختمان، برج خنک کننده است که نقش کلیدی در سیستم تهویه مطبوع یک ساختمان دارد. از لحاظ جنس مورد استفاده در ساخت این تجهیزات باید بگوییم آهن گالوانیزه، پلاستیک و فایبرگلاس از موادی هستند که در ساخت انواع برج های خنک کننده از آنها استفاده می شود. امروزه به دلیل استحکام بسیار بالا، سبکی، مقاومت در مقابل نور خورشید و مواد شیمیایی و سرعت تولید فایبرگلاس، برج خنک کننده فایبرگلاس در ابعاد و اندازه های مختلف به طور وسیع در سرتاسر دنیا تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که از نام برج خنک کننده مشخص است  کاربرد این دستگاه در خنک کردن مایعات تا حدی که مورد نیاز کارفرماباشد، است. در یک برج خنک کننده آب با حرکت از روی سطوح خنک کننده (پکینگ ها) و در اثر اختلاف فشار جزئی هوا و فشار اشباع بخار آب در هوا در شرایط محیطی، تبخیر می شود تا فشار جزئی بخار هوا به فشار اشباع برسد. بعد از برج خنک کننده و در صورت  نیاز به سرمای بیشتر باید از چیلر استفاده نمود.

در حال حاضر برج خنک کننده فایبرگلاس به دلیل مقاومت بالای بدنه و عدم تجزیه در مقابل نور خورشید دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد. عمده کاربرد برج خنک کننده فایبرگلاس در ساختمان های اداری و تجاری و اغلب مجتمع های مسکونی می باشد. به همین دلایل، این نوع برج خنک کننده در مقایسه با انواع و اقسام دیگر برج های خنک کننده، از یازار قابل قبول تری در ایران برخوردار می باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر جهت انتخاب و خرید برج خنک کننده فایبرگلاس و همچنین مطالعه مقاله کامل به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: برج خنک کننده , خرید برج خنک کننده , انواع برج خنک کننده , چیلر , تهویه مطبوع , تهویه مطبوع هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1399 | نظرات ()