نوشته شده توسط : حسین شجاعی

مبدل حرارتی پوسته و لوله (shell & tube) از معروف ترین مبدل های حرارتی در گروه تجهیزات گرمایشی به کار رفته در صنایع و کارخانجات به خصوص در حوزه صنعت پتروشیمی و واحدهای تقطیر نفت خام می باشد. این دستگاه انرژی حرارتی را از سیالی به سیال دیگر منتقل می کند که این سیال ممکن است مایع یا گاز باشد. به این صورت که دو سیال با دمای مختلف را وارد محفظه می کنند و میان آنها انتقال حرارت صورت می گیرد. ساختمان و شکل ظاهری این مبدل ها به شکل استوانه است که در داخل آن تعدادی لوله تعبیه شده است. به طور معمول، لوله های مبدل های حرارتی ، از جنس مس یا فولاد بوده و قطر خارجی آنها به 1 اینچ می رسد.



:: برچسب‌ها: مبدل پوسته و لوله , مبدل حرارتی , مبدل صفحه ای , خرید مبدل حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

دستگاه زنت یکی از دستگاهای سیستم تبخیری در سیستم های تهویه مطبوع می باشد، نام این دستگاه مخفف سه عبارت زمستانه، نیمه، تابستانه می باشد و زنت دو فصل دارد یعنی هم حالت سرمایشی و هم حالت گرمایشی در آن وجود دارد.

دستگاه های زنت از کولرهای آبی بزرگ‌تر هستند. این دستگاه در فصل تابستان عملکرد تهویه مطبوع داشته و همانند کولر آبی، هوا را از محیط خارجی دریافت و پس از عبور از میان پوشال‌های خیس، فضای داخل را خنک می‌سازد. درواقع پمپ، آب را از وسیله‌ای به نام تشتک به سمت پوشال‌ها هدایت می‌کند. چرخش فن باعث ایجاد جریان هوا روی پوشال‌ها می‌شود. میل به تبخیر رطوبت پوشال‌ها در کنار گرمای نهانی که از هوای عبوری گرفته می‌شود باعث تولید هوای خنک می‌گردد. نکته قابل توجه این است که رطوبت پوشال‌ها همانند فیلتری عمل می‌کند که مانع از نفوذ ذرات معلق و آلاینده‌ها می‌شود.



:: برچسب‌ها: دستگاه زنت , خرید زنت , خرید دستگاه زنت ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

آبگرمکن يکي از سيستم‌هاي گرمايشي و لوازم اصلي هر خانه محسوب مي‌شود. آبگرمکن‌ها وظيفه تامين آب گرم خانه را بر عهده دارند و بسته به نوع سوختي که مصرف مي‌کنند، در انواع و شکل‌هاي مختلف در بازار يافت مي‌شوند.

آبگرمکن در خانه يا صنعت جهت گرم کردن آب مصرفي به کار مي‌رود. با توجه به منبع انرژي مورد استفاده، آبگرمکن‌ها به انواع مختلف تقسيم مي‌شوند. اين وسيله با وجود آنکه راحتي و آسايش افراد يک خانواده را تامين مي‌کند، درصورتي‌که نکات ايمني در هنگام کار کردن با آن رعايت نشود، مشکلات و خطرات جدي را به همراه خواهد آورد.

در اين نوشتار قصد بر آن است که راهنماي انتخاب و خريد آبگرمکن و همچنين نکات ايمني پيرامون آن را باهم بررسي کنيم. پس تا پايان با ما همراه باشيد.

انواع آبگرمکن

آبگرمکن‌ها را هم مي‌توان بر اساس نوع مخزن نگهداري آب تقسيم‌بندي کرد، هم بر اساس نوع قرارگيري منبع انرژي.

آبگرمکن‌هاي نوع مستقيم

آبگرمکن‌هاي نوع غيرمستقيم

  • دوجداره
  • کويلي
  • خورشيدي

 

 

آبگرمکن‌هاي نوع مستقيم

در ادامه، به بررسي انواع آبگرمکن نوع مستقيم مي‌پردازيم:

آبگرمکن نفتي

آبگرمکن نفتي

در اين نوع آبگرمکن‌ها، منبع توليد انرژي و حرارت، نفت است. گرماي حاصل از سوخت در محفظه احتراق موجب گرم شدن آب مي‌شود. در آبگرمکن‌هاي نفتي همواره ميزان مشخصي حرارت در دودکش‌ها تلف مي‌شود. دود حاصل از سوختن شعله از طريق دودکش مي‌بايست خارج شود. اگر هوا يا همان اکسيژن در دود موجود باشد رنگ دود سفيد خواهد بود. در غير اين صورت چنانچه سوخت ناخالصي در ماده سوختني موجود باشد، دود خروجي سياه‌رنگ خواهد بود. طراحي اين آبگرمکن‌ها از نوع مخزني است و کمتر نياز به تعمير پيدا مي‌کنند. اين نوع آبگرمکن‌ها، گرماي آبي که در مخزن خود ذخيره کرده‌اند را به‌آرامي از دست مي‌دهند و اين کار باعث اتلاف انرژي مي‌شود. بنابراين درجه حرارت آن‌ها مي‌بايست هميشه تنظيم باشد.

 

آبگرمکن گازي

آبگرمکن گازي

در آبگرمکن گازي، منبع توليد انرژي و حرارت گاز است. گاز مورد نياز به دو صورت گاز شهري و کپسول‌هاي گاز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گاز در مقايسه با ساير سوخت‌ها سوختي تميز و ارزان بوده و در اکثر نقاط کشور ما به‌راحتي در دسترس است. در اين آبگرمکن‌ها چنانچه ترموستات به‌درستي کار نکند، دما و فشار درون سيستم افزايش مي‌يابد و احتمال انفجار وجود دارد. اما شير اطميناني در سيستم آبگرمکن گازي تعبيه شده، فشار درون دستگاه را کاهش داده و احتمال انفجار و ترکيدن آبگرمکن را به حداقل مي‌رساند.

يکي از معايب اين آبگرمکن‌ها اين است که هنگامي ‌که شير آب گرم بسته مي‌شود، شعله فوراً خاموش مي‌شود. پس از خاموش شدن شعله نيز، آب فوراً سرد مي‌شود.

مقالات و نکات مهمي که در زمان خريد آبگرمکن بايد رعايت شوند را مي توانيد در مجله ونداد تجهيز مطالعه کنيد.

 



:: برچسب‌ها: آبگرمکن , خرید آبگرمکن , انواع آبگرمکن , قیمت آبگرمکن ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

پمپ حرارتی یا پمپ گرما (Heat Pump) وسیله‌ای است برای انتقال انرژی و حرارت در جهت عکس حرکت همیشگی.

طبق قانون فیزیک، همیشه گرما از جسمی که گرم‌تر است به سمت جسم سردتر می‌رود. اما در پمپ حرارتی عمل انتقال انرژی بصورت معکوس صورت می‌گیرد و از جسم سرد یا فضای کم دما به جسم گرم یا فضای با دمای بالاتر منتقل می‌شود.



:: برچسب‌ها: پمپ حرارتی , کارکرد پمپ حرارتی , خرید پمپ حرارتی , انواع پمپ حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

دستگاه زنت (Zent) دستگاهی سرمایشی و گرمایشی ساخت ایران است. این دستگاه بر اساس تبرید تبخیری ساخته شده و در مناطق گرم و خشک ایران به کار می‌رود. این دستگاه قابلیت تولید سرما، گرما و تنظیم رطوبت هوا را دارد. از آنجایی‌که زنت برای تهویه هوا در دو فصل تابستان و زمستان استفاده می‌شود، نام آن از سه واژه زمستانی/نیمه/تابستانی گرفته شده است. درواقع دستگاه زنت ترکیبی از هواساز و کولرهای آبی است که در صنایع مختلف و مجتمع‌های اداری، تجاری، خدماتی، و مسکونی استفاده می‌شود. مینی زنت‌ها نیز گزینه مناسبی برای تک‌واحدی‌ها هستند.



:: برچسب‌ها: زنت , دستگاه زنت , خرید دستگاه زنت , قیمت دستگاه زنت ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

گرمایش محیط‌های بزرگ، همیشه دغدغه صاحبان مشاغل بوده است. اینکه یک سوله و یا یک سالن بزرگ، کارگاه و یا سالن‌های کارخانه را چطور گرم نگه داریم؟ کدام سیستم گرمایشی برای این فضاها مناسب است؟ در محیط‌های بزرگ چطور می‌شود تهویه مطبوع و دمای آسایش محیطی را فراهم نمود؟ همه این سوال‌ها جزو دغدغه‌های بزرگ صاحبان مشاغل است.

در اینجا قصد داریم با یونیت هیتر به‌عنوان یکی از دستگاه‌های کارآمد گرمایشی که برای فضا‌های بزرگ کارایی دارد، آشنا شویم. ما در این مقاله انواع یونیت هیتر‌ها را بررسی خواهیم کرد، ویژگی‌هایش را خواهیم شناخت، و نکات مفید برای انتخاب بهترین یونیت هیتر‌ها را خواهیم دانست. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 



:: برچسب‌ها: انواع یونیت هیتر , یونیت هیتر , خرید یونیت هیتر , یونیت هیتر برقی , یونیت هیتر آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

یکی از مهمترین دغدغه ها و مشکلات مردم در فصل تابستان استفاده از وسایل سرمایشی مناسب است. یکی از وسایل سرمایشی پرطرفدار، کولر گازی پرتابل است. همان طور که می دانید واژه پرتابل به معنای قابل جابجایی و قابل حمل است. این دسته از کولرها نسبت به کولر آبی از میزان قدرت خنک کنندگی بیشتری برخوردار است و به همین دلیل از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است. از مهمترین ویژگی های مربوط به این محصول ایجاد هوای سرد و انتقال آن به داخل منزل است. این هوای سرد بدون رطوبت می باشد و همین مسأله مشکلات ناشی از قرار گرفتن افراد در برابر سرما را از بین می برد.

در کولر گازی پرتابل برعکس کولرهای آبی، گرد و غبار و هوای آلوده بیرون به محیط داخل انتقال نمی یابد. نکته دیگر اینکه نصب کولر گازی پرتابل، نیازمند نصب جداگانه کمپرسور نیست و این مسأله برای محیط هایی که نمی توانند از کمپرسور در بیرون از منزل استفاده کنند از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

 

کولر گازی پرتابل

 

در این دسته از کولرها، کمپرسور در داخل خود دستگاه تعبیه شده است و جداگانه نصب نخواهد شد. همچنین، در این کولرها دو عدد موتور وجود دارد که یکی از بالا عمل انتقال جریان هوای خنک را انجام می دهد و موتور دیگر از پایین و پشت دستگاه عمل خروج جریان گرم ناشی از کمپرسور را انجام می دهد. به همین دلیل است که محلی که در آن کولر گازی پرتابل نصب می شود نیاز به یک دریچه جهت خروج باد داغ ناشی از کمپرسور دارد.

کولر گازی پرتابل هوای گرم اتاق را به درون خود می‌کشد، گرمای آن را می‌گیرد و همچنین رطوبت آن را، اگر دارای عملکرد رطوبت‌زدایی باشد، می‌گیرد و اتاق را با هوای خنک‌تر و خشک‌تر پر می‌کند. ترموستات داخلی آن تضمین می‌کند که دمای اتاق همواره در دمای تنظیم شده بماند.

به دلیل کوچک بودن اندازه آن و حرکت یک جهته هوا، این کولر در تنظیم درجه هوا در فضای مستقیم اطرافش بسیار مفید عمل می‌کند. به عنوان مثال اتاق نشیمن با اتاق خواب شما سایز ایده‌آل برای یک کولر گازی قابل‌حمل را دارد. شما فقط به یک پریز برق و یک پنچره یا دودکش برای هواکشی آن نیاز خواهید داشت.

برای مطالعه متن کامل مقاله و مقالات بیشتر در زمینه کولر گازی پرتابل می توانید به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید.

همچنین در صورتی که قصد خرید کولر گازی دارید، می توانید با کارشناسان ونداد تجهیز تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: کولر گازی پرتابل , کولر گازی , خرید کولر گازی , کولرگازی , انواع کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

داکت اسپلیت که به اسپلیت کانالی یا خانگی معروف است متداول‌ترین سیستم تهویه هوای مطبوع در دنیا به شمار می‌آید که برای تأمین سرمایش و گرمایش اماکن مسکونی و تجاری بکار می‌رود. مهم‌ترین ویژگی داکت اسپلیت این است که همزمان می‌تواند کل فضا را تهویه کند. این سیستم از دو بخش مجزا بنام هواساز (یونیت داخلی) و کندانسور (یونیت خارجی) تشکیل شده است که از طریق لوله‌های مسی به هم متصل می‌شوند.



:: برچسب‌ها: , معایب داکت اسپلیت , کولر گازی , اسپلیت , خرید داکت اسپلیت , مزایای داکت اسپلیت ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()